Přejít k hlavnímu obsahu
load

Skladové systémy, které vám pomohou s efektivní správou skladu

skladové systémy pro efektivní správu skladu

Každé podnikání v e-commerce nebo takové, které obnáší skladování určitého zboží, vyžaduje správu skladu. Se zabezpečením přehledného managementu a hladkého dodavatelského řetězce vám pomůžou hlavně skladové systémy.

 

Přehled sekcí v článku:

 

Proč potřebujete skladový systém?

Mnohým malým firmám může v začátcích stačit excelovská tabulka, ale časem se její funkce stanou omezenými. Správa tabulek vyžaduje množství ruční práce a zadávání příkazů, zatímco skladové systémy dokážou mnohé úkony zjednodušit a zautomatizovat.

Ušetří vám tak čas i nemalé peníze, které by vás stála lidská práce vašich zaměstnanců.

 

Co je systém řízení skladu (WMS)?

Pod zkratkou WMS se skrývá anglické označení Warehouse Management Systém, tedy v překladu systém řízení skladu. Jde o komplexní softwarové řešení obsahující nástroje k efektivnějšímu skladovému managementu a optimalizaci vašeho skladového hospodářství.

Pomáhají vám kontrolovat skladové zásoby, zpracovávat objednávky či sledovat zásilky. Prostě vám ulehčí celý distribuční proces zboží od vašich dodavatelů, přes váš sklad, až k vašim zákazníkům.

Na trhu už existuje mnoho takových řešení, přičemž mnohá jsou součástí ERP systémů.

Důležité je, aby bylo skladové řešení kompatibilní s vašimi dalšími informačními systémy a bylo možné ho snadno implementovat do existujících procesů. Většinu skladových systémů je možné přizpůsobit na míru podle potřeb vaší firmy.

Výsledkem jsou automatizované a digitalizované procesy bez nutnosti papírových faktur a odstranění zbytečných chyb při manuálním zadávání, chystání či odesílání zboží.

 

Jaké funkce by měl skladový systém mít?

Funkčnost dostupných systémů je různá, ale většina z nich zahrnuje například:

  • Efektivní řízení zásob – umožňuje inventarizaci zboží pomocí skenování čárových kódů, kontrolu skladových zásob v regálech či sledování životního cyklu produktu.
  • Řízení práce – některé pokročilé systémy umožňují i sledování zaměstnanců a jejich pracovních činností, například prostřednictvím časových razítek a GPS.
  • Sledování skladových operací – mnohé WMS umožňují sledování skladových operací v reálném čase, díky čemuž máte přehled o všem, co se ve skladu děje, včetně cesty každého zboží. Pokud máte skladů víc, můžou komunikovat mezi sebou.
  • Cloudové řešení – díky umístění v cloudu je možný online přístup k systému odkudkoliv, například i z pohodlí mobilního telefonu. Samozřejmostí je též pravidelné automatické zálohování dat.
  • Integrace se systémy – pro soulad všech pracovních procesů je vhodná integrace s vaším ERP či CRM systémem. Ulehčí to spolupráci a komunikaci v rámci týmu i směrem k zákazníkům.
  • Bezpapírová dokumentace – tisk papírových objednávek, faktur či návratek je už dnes přežitek. WMS umožňuje digitalizaci celé dokumentace a je tak praktickým a ekologickým řešením.

 

Nejlepší skladové systémy

Přinášíme vám přehled několika oblíbených softwarových řešení, která vyhovují mnohým firmám.

 

1. Informační systém K2

Informační systém K2 podporuje řízení skladu pomocí čteček čárových kódů a má integrované základní principy známé z WMS systémů. Odpadá tak problematická komunikace mezi systémy a informace o skladových zásobách jsou bez chyb a on-line.

Do logistických procesů je možné navíc snadno zahrnout i analytické vyhodnocování či definování workflow procesů.

Mezi základní vlastnosti a funkce řízení skladu v IS K2 patří:

  • Možnost zobrazovat vybrané doklady (na základě definovaných filtrů) z nákupu, prodeje a převodů;
  • Řízení (příprava) těchto dokladů pro zpracování ve skladu - nastavení jednotlivých os řízeného skladu (priorita, řád práce, pracovník v rámci řádu, manipulační technika, požadovaný termín zpracování, očekávanou dobu zpracování) a jejich následné zpracování pomocí čteček;
  • vyhodnocení doby zpracování dokladů;
  • možnost přiřaďovat pracovníka, řád práce a manipulační techniku současně výběrem z definicí v Kompetenční matici;

Víc informací o K2 se dozvíte zde - https://www.k2.cz/cs

 

2. Omega

Systém Omega poskytuje komplexní skladové řešení pro e-shopy, kamenné prodejny či velkosklady. Díky němu budete mít přehled o stavu zásob, obratu či zisku. Skladový systém je propojený s fakturací, umožňuje přesun zboží mezi více sklady, import ceníků z Excelu či podporuje snadné skenování zboží pomocí aplikace Mobilní skladník.

Omegu můžete vyzkoušet na měsíc zdarma. Základní BASIC balík získáte od 9,90 eur měsíčně bez DPH, střední BIZNIS balík s podvojným účetnictvím či daňovým přiznáním od 19,90 eur měsíčně bez DPH, a PROFI balík s neomezeným počtem účetnictví od 49,90 eur měsíčně bez DPH.

Víc informací o nástroji Omega se dozvíte zde - - https://www.kros.sk/omega/skladove-hospodarstvo/

 

3. KROS Sklad

Jednoduchá online aplikace KROS Sklad je praktická svým propojením na KROS Fakturaci. Poskytne vám nonstop přehled o přijatém a prodaném zboží či stavu zásob. Umožní vám zpracovat doklady rychle a snadno odkudkoliv a bezpečně uchovává data díky cloudovému řešení.

KROS Sklad v Trial verzi můžete využívat měsíc úplně zdarma, a když se vám osvědčí, balík PRO získáte už od 3,90 eur měsíčně bez DPH. K dispozici bude i balík FLEXI s možností správy více skladů, skladovým hospodářstvím a propojením na e-shop.

Víc informací o nástroji KROS Sklad se dozvíte zde - https://www.kros.sk/sklad/

 

4. Katana

Skladový systém poskytuje i známé ERP Katana. Umožní vám online sledování stavu více skladů, díky čemuž získáte nepřetržitý přehled o dostupnosti a pohybu zboží. Zboží můžete snadno přesouvat mezi sklady a prodejnami a sledovat jeho pohyb na základě sériového čísla. Samozřejmostí je přehledný editor skladu, import položek či práce se čtečkou, díky čemuž se i inventura stává jednoduchou záležitostí.

Cena softwaru je individuální a vypočítává se na míru každému podniku. Katana poskytuje firmám komplexní skladové hospodářství v rámci webové aplikace bez nutnosti instalování čehokoliv. Mezi funkcemi najdete nástroje na management skladu, nákupu, prodeje, dopravy, fakturace, financí, majetku a další.

Víc informací o nástroji Katana se dozvíte zde - https://katanasystem.sk/funkcie/sklady/

 

5. Grit

Dalším systémem, který pomůže zefektivnit správu skladu a ušetří vám a vašim skladníkům stovky hodin, je Grit. Tento WMS systém zrychlí výdej objednávek, udělá pořádek ve vaší evidenci a umožní vám sledovat pohyb zásob a zboží.

Grit deklaruje, že dokáže firmám ušetřit až 99 % chyb při expedici, zrychlit vyskladnění zboží až o 80 % a ušetřit každému skladníkovi 2 hodiny práce denně.

Systém za vašeho skladníka najde nejkratší cestu ke zboží a zobrazí ji na čtečce, takže si nemusí pamatovat, kde se co nachází. Díky možnosti načíst kód při vyskladňování zboží se minimalizuje chybovost, záměna a následné reklamace. Získáte přehled o zásobách, poloze zboží či datu spotřeby.

Systém vám též umožní získávat cenná data, například o výkonnosti skladníků, a na základě toho optimalizovat procesy. Ceny jsou na vyžádání.

Víc informací o nástroji Grit se dozvíte zde - https://www.grit.eu/rizeni-skladu

 

Toto jsou jen některé ze známých WMS softwarů, které na trhu najdete. Z těch dalších můžeme vzpomenout ještě skladové systémy od velkých společností, jako jsou SAP, Oracle, Anasoft a další. Každé firmě vyhovuje něco jiného, proto se rozhodujte hlavně na základě vašich vlastních potřeb a možností.

Pokud však potřebujete pomoci s regálovými řešeními, neváhejte nás kontaktovat.

 


Kontaktujte nás