Každý podnik musí zohledňovat jiné aspekty v rámci distribuce
Každý podnik je jiný a každý podnik musí zohledňovat cosi jiného při samotné volbě distribuce a distribučního centra. Je rozdíl mezi maloobchodním podnikem, podnikům na nadnárodní bázi a také rozdíl mezi podniky, které pouze skladují a pozornost zaměřují výhradně na regálové systémy jako podniky, na rozdíl od podniků, které vyrábějí.
Pro maloobchodní prodejny je velmi důležité propojení se silniční dopravou. Je proto dobré, mít jasnou vizi alespoň do následujících tří až pěti let. Důležitým faktorem je také dostupnost distribučního centra vzhledem k okolním městům či obcím. Prakticky je nejvhodnější distribuční centrum umístit tam, kde je dobré propojení se silniční dopravou.
Velké obchodní řetězce si zase vybírají polohu, která je přiměřená vzhledem k poloze dodavatelů. Potřebné je brát v úvahu také materiálové a výrobkové toky uvnitř podniku, z podniku a také směrem dovnitř do podniku.
Volba správných regálů
Každý z podniků musí brát ohled také na způsob skladování. Volba správných regálů a regálových sestav je při skladování velmi důležitá a dokáže místo nejen ušetřit, ale někdy ho i několikanásobně zvětšit.
Volba regálů závisí také od toho, co se skladuje. Existuje množství regálů a regálových sestav různých velikostí, tvarů, konstrukcí apod. Vše závisí na tom, co skladujeme a také od toho, jaký je náš odbyt.
Mezi populární regály patří například konzolové regály , patrové regály, mobilní regály jakož i policové regály, které jsou spíše určeny k maloobchodnímu skladování nebo administrativnímu skladování. Každý regál je určen k jinému druhu skladování. Je proto důležité si nejprve uvědomit, co vlastně chceme skladovat a také v jakém množství. Na trhu dnes máme řadu provedení z nichž si můžete vybírat.